学会賞

 

各号のARELEで最も高い評価を得た論文に対して「学会賞」を授与しています。2009年からは学術奨励賞と教育奨励賞の2種類になりました。

2015年(ARELE Vol.26)

  • 学術奨励賞 濱田彰. Improving Incidental L2 Vocabulary Learning With Latent Semantic Analysis.
  • 教育奨励賞 三上明洋, 三上由香. アクション・リサーチによる大学英語授業における多読活動の導入とその改善.

2014年(ARELE Vol.25)

  • 学術奨励賞 水本篤, 浦野研, 前田啓朗. A Systematic Review of Published Articles in ARELE 1–24: Focusing on Their Themes, Methods, and Outcomes.
  • 教育奨励賞 靜哲人. 小学生に音節を「感じさせる」試み.

2013年(ARELE Vol.24)

  • 学術奨励賞 沢谷佑輔, 横山吉樹. The Role of L2 Learners’ Writing Ability in Peer Review Sessions from the Perspectives of a Reviewer and a Writer.
  • 教育奨励賞 古賀功, 佐藤臨太郎. Effects of a Debate Task on Changes of Communication Variables.

2012年(ARELE Vol.23)

  • 学術奨励賞 大木俊英. A Word Repetition in EFL Shadowing: The Roles of Phrasal Knowledge, Context, and Proficiency.
  • 教育奨励賞 該当なし

2011年(ARELE Vol.22)

  • 学術奨励賞 卯城祐司, 甲斐あかり, 清水遥, 星野由子, 名畑目真吾, 長谷川佑介, 矢野賢, 中川知佳子. Effects of Flashback on Japanese EFL Readers’ Narrative Comprehension.
  • 教育奨励賞 該当なし

2010年(ARELE Vol.21)

  • 学術奨励賞 野呂徳治. Debilitating Effects of “Listening Stress”: Focusing on the Use of Coping Strategies.
  • 教育奨励賞 該当なし

2009年(ARELE Vol.20)

  • 学術奨励賞 清水真紀. An Examination of Reliability of an Oral Reading Test for EFL Learners Using Generalizability Theory.
  • 教育奨励賞 斉田智里. 大学英語教育カリキュラム改革による授業評価と成績評価の改善報告―全学授業評価調査データ分析による改善効果の検証―

2008年(ARELE Vol. 19)

  • Shin’ichiro ISHIKAWA, Yuka ISHIKAWA 石川慎一郎・石川有香 L2 Proficiency and Word Perception: An fMRI-based Study

2007年(ARELE Vol. 18)

  • Mayumi OKAMOTO 岡本真由美 University Students’ Unknown Words and Their Self-assessed Reading Comprehension Level

2006年(ARELE Vol. 17)

  • Tatsuo ANEZAKI 姉﨑達夫 Exploring the Developmental Shift of Translation Recognition: Japanese Junior High School Students

2005年(ARELE Vol. 16)

  • Yuko HIJIKATA 土方裕子 The Chunking Process and Reading Comprehension of Japanese EFL Learners

2004年(ARELE Vol. 15)

  • Remi MURAO 村尾玲美 L1 Influence on Learners’ Use of High-Frequency Verb+Noun Collocations

2003年(ARELE Vol. 14)

  • Akira ENOMOTO 榎本暁 The Effect of Sound Reduction and Lexical Familiarity on Spoken Word Recognition by Japanese Learners of English